lördag 20 februari 2016

California Girl goes 80-tal

Jag kör ett sista inlägg en dag som denna, min första bloggdag någonsin.
Det här en digistämpel ifrån Saturated Canary och min första tanke som slog mig när jag såg henne var, California Girl goes 80-tal. Långt blont hårsvall, en fin solbränna och naturligtvis neonfärger.
Kortet som jag har gjort är lite större än normalt då jag har valt att ha motivet som ett A5 papper ungefär.
Jag har valt ett svart CS som botten på detta kort och har valt neonpapper ifrån Bazzil och det gula papperet är ett ganska så tjockt glitterpapper.
Jag har valt att hålla kortet med få dekorationer för att motivet skall framträda mer. Har några enamel dots från Doodlebugs och en blomma i högra hörnet. På hennes armband och örhängen har jag också lagt lite glitterlim i neonfärger.



Motivet i närbild



 Färgerna som jag har använt är följande;

Hud: E13-11-00-000-R22
Hår: E53-51-50-W3
Jeans: B97-95-93-91
Mössa/Benvärmare: RV14-13-FRV1
Skor: RV14-13-FRV1/T3-1-0+Blendern
Tröja/Strumpor: Y15-06-FYG1
Väska till vänster: YR18-16-FYR1/FYG2
Väska till höger: V17-FV2/B24-FBG2
Marka/Skugga: W5-3-1-0+Blender

På återseende nästa gång =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar