lördag 13 augusti 2016

Minialbum med Maja Designs papper Skärgårdsliv

 
Hej igen =) det var ett tag sen jag var aktiv här inne men ibland så räcker tiden inte till, men idag så =)
 
Jag skapade för ett tag sen ett minialbum med Maja Designs underbara serie Skärgårdsliv, så underbara papper att jobba med. Både för den goda kvalitetens skull och naturligtvis även för de fantastiska motiven då =)
Albumet mäter 7x7 inch, och är uppbyggt med chipboard som rygg och fram- och baksida och vanliga vita cardstock som bas på insidan.
Jag har valt att använda en kantskrapa på allting, för att få ett litet slitet, ruffigt och kanske även väderbitet uttryck.
Jag hoppas att ni orkar hänga med hela vägen, för det blir en del bilder =)
 
Här ser ni framsidan, där jag använt ett metall lås för att binda ihop den med.
Här ser ni ryggen där jag hängt lite band och metallcharms på kedja.
 
 
Närbild på några ut av charmsen
 
Här kommer en del bilder på insidan av albumet, där basen till
alla sidor är lika

                                     



En del charms och dekorationer har fått plats också




Här ser ni albumet liggande, och här syns det hur jag har byggt albumet. Första sidan sitter på vänster rygg, och sida nr 2 sitt på höger rygg osv.
 
Det var allt för mig just nu, nu måste jag fixa mig lite skärgårdsfoton bara......
 
Väl mött Veronica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar